Thursday 19 May 2011

Dusun kecik


Entri hari ini hal berkaitan dusun yang diimpikan..Ini I punye pewaris yang dibawa dusun setiap weekend.So layan aje lah gambo kat bwh yehaaa!




Dragon fruit


Wow! watch out you guys...this gambar early bird kat kebun.We spend night di dusun hari sabtu sampai ahad. Kalau tengok bukit view ini kat bawah tu projek tanaman pisang.Jenis-jenis pisang tanduk, berangan, awak,nangka dan abu.



This one masa pondok belum siap, so we all berteduh je di bawah dangau..panas hangat ooo. I bertambah merelit berkilat la.Even just pergi weekend aje.Teringat one blog pramugari  yang telah berhenti kerja di awan biru then bekerja menanam durian orchie di kelantan.

Cho tengok view kat belakang model ini luaskan tanah ni. 6 ekar je..

Now I berteduh di bawah one of pokok durian.


Pokok yang kelihatan tu emmmph! kalau tak silap pulasan dan rambutan. Rambutan pun pelbagai jenis. Jenuh la kalau berbuah tak habis makan.


Ini latest buah  cempedak dari dusung kecil...sangat manis. Mak aiii berat sebiji ni pun pada 4kg beb! One day I goreng then bawa ke opis...banyak sangat ulasnya, I and family jenuh makan. Ye la kadang-kadang rezeki bukan untuk kita sahaja. Kena kongsi dengan orang lain juga kan kan kan. Ini kan rezeki allah. Meleleh ayor liur bila teringat rasanya yang manis dan sedap. Alhamdulilah moga2 lebat lagi buahnya. InsyaAllah ada lagi nanti I bring again yea my opismate...


No comments:

Post a Comment